Skip navigation

Idag byggde jag och Gustav lite grann från ca 13 till 18-tiden. Det vi lyckades få gjort idag var att hitta/rätta till några småfel, bygga/sätta fast Y-motor+Y-axel+extruder-platform, spänna fast Z-bandet i botten och påbörjade byggandet av extrudern. Dock drabbades vi av några bakslag. Dels så verkar vi sakna en skruv av en viss storlek så vi får kolla upp det i någon lokal butik imorgon. Värre är att när vi skulle klippa av en drivrem i en viss storlek så mätte vi fel och nu sitter vi med en drivrem som är 1 cm för kort. Vi hoppas på att det går ändå, men man vet aldrig. Bilder och film finns nedan:

Byggdag 5 – Film 1

/Andreas

One Comment

  1. Jag gick ut och rotade lite i garaget och sågade till en m5 35mm skruv. Kort därefter hittade jag fabrikstillverkad m5 35mm skruv, så nu har vi två skruvar!


One Trackback/Pingback

  1. By B(r)yggande i helgen « I polemik on 08 Nov 2009 at 9:18 e m

    […] Lund, Piratpartiet, Piratstudenterna, piratfabriken on november 8, 2009 at 8:17 e m I fredags och idag har vi jobbat en hel del med RepRap:en och jag känner mig övertygad om att till nästa helg […]

Kommentera

